Saturday, October 23, 2010

.::.sElAmAt DataNg Ke BloG sAya.::.

Sedikit santapan minda buat para pembaca sebelum anda membaca intipati utama blog saya iaitu mengenai sejara hidup seorang hamba Allah yang telah saya pilih untuk menjadi tokoh dalam tugasan CTU551 saya ini...
selamat membaca,,,

 
"Aku sediakan bagi hamba-KU yang soleh sesuatu yang tidak pernah dipandang oleh mata. tidak pernah didengari dengan telinga, dan tidak pernah telintas di hati manusia"
[Hadis Qudsi. Riwayat Al-Bukhori & Muslim]

 

 
"Behold, in the creation of the heavens and the earth, and the altenation of the night and day, there is a indeed signs for men  of understanding"
[Mali'Imran: 190]


 
"Cinta itu adalah perasaan yang mesti ada pada tiap-tiap diri manusia, ia laksana setitis embun yang turun dari langit, bersih dan suci. Cuma tanahnyalah yang berlain-lainan menerimanya. Jika ia jatuh ke tanah yang tandus, tmbuhlah oleh kerana embun itu kedurjanaan, kedustaan, penipu, langkah seorang dan lain-lain perkara yang tercela. Tetapi jika ia jatuh kepada tanah yang subur, disana akan tumbuh kesucian hati, keikhlasan, setia budi, pekerti yang tinggi, dan lain-lain perangai yang terpuji."
[Hamka]

 
.::. Jangan direnung letihnya usaha, tetapi renunglah manisnya sebuah kejayaan.::.
~~ sAlam ImtiHAn~~



No comments:

Post a Comment